מדריך שיווק דיגיטלי לעסקים

    השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך

    Blog
    צור קשר
    דצמ 08

    שיווק באינטרנט – המדריך לשיווק אונליין

    בעולם שבו הלקוחות שלנו מחוברים לרשת האינטרנט כמעט בכל שעות היום, האופציות שלנו כבעלי עסקים להישאר מחוץ לזירה הדיגיטלית כמעט ולא קיימות. בעידן שלנו, מי שלא משקיע משאבים בשיווק באינטרנט נשאר מאחור הן בהיבט הקידומי-שיווקי, הן בהיבט התחרותי והן בהיבט המעניק תמורה להשקעה שלנו.

    מה זה שיווק באינטרנט?

    כדי להמחיש עבורכם מה זה שיווק באינטרנט אפשר להשוות את כל מה שקורה ברשת למה שהתרחש עד לפני כמה שנים. בעבר הלא רחוק מערכי השיווק המסורתיים כללו פרסום מסיבי בערוצי הטלוויזיה, הרדיו ובעיתונות. זה נכון שעדיין יש לא מעט חברות שפועלות כך, אבל אין ספק שחל שינוי אדיר גם מבחינת המחשבה וגם מבחינה התוצאות בשטח. בעוד הפרסום באמצעים אלה מגיע לכולם ללא כל סינון, שיווק באינטרנט מאפשר לנו להגיע לקהלי היעד שלנו בצורה הכי מדויקת שאפשר על פי אזור גיאוגרפי, גיל, תחום עיסוק, תחביבים ועוד.

    לא משנה באילו דרכים תבחרו לשווק את העסק שלכם באינטרנט: קידום אורגני, קידום ממומן, יצירת דפי נחיתה עסקיים, נוכחות גבוהה ברשתות החברתיות, רה-מרקטינג או שילוב של כמה מהפלטפורמות הללו, התהליך חייב להתבצע במקצועיות ותוך בניית אסטרטגיה שיווקית שמציגה את המטרות שלנו לאורך כל תהליך השיווק. אם גם אתם מרגישים שאתם מוצפים במידע ואתם ממש לא יודעים מאיפה להתחיל, המדריך הבא נועד לעשות לכם קצת סדר.

    שיווק באינטרנט אונליין לעסקים – מאיפה מתחילים?

    אתר שלא מייצר לידים, פוסטים בפייסבוק שלא מביאים לתגובות, תמונות באינסטגרם שלא מושכות עוקבים – אלו הן רק חלק מהדוגמאות לשיווק באינטרנט לא מוצלח. וזה לא חלילה כי בחירת הפלטפורמות שאתם משתמשים בהן לא מתאימות לתחום העיסוק שלכם או שהתוכן שלכם לא מעניין מספיק, זה פשוט משום שכללי המשחק קצת יותר מורכבים ממה שאנחנו חושבים בתחילת הדרך. שיווק באינטרנט מבוסס על תורה שלמה ואפשר לייצר סדר ולדבר את השפה השיווקית ולא רק את השפה הטכנולוגית. מעל הכל המטרה שלנו היא אחת: לראות את טובת הלקוח ולהגדיל את ההכנסה שלנו. זה א‘ ב‘ עבור כל עסק ואבן היסוד בשיווק באינטרנט שלא רק נראה טוב אלא גם עובד.

    ניתוח swot בשיווק דיגיטלי

    ניתוח swot

    שיווק באינטרנט לעסקים – עושים סדר בבלאגן!

    כדי שניתן יהיה לבנות  שיווק דיגיטלי לעסקים בדרך מקצועית ונכונה, עלינו להתחיל מהבסיס. לשאול את עצמנו מה המטרות שלנו, מה אנחנו רוצים להשיג בעצם? ממש כמו שבנינו את העסק שלנו. ראינו חזון, ראינו דרך, ראינו תהליך. לא קמנו יום בהיר אחד ואמרנו אנחנו פותחים עסק! ניתן לחלק את שיווק העסק לארבעה שלבים ומשם להמשיך את תהליך השיווק הדיגיטלי.

    1. הגדרת העסק – מי אני, מהם המוצרים או השירותים שאני מוכר או מציע ואיך אני מגדיר את עצמי?.
    2. מה הבידול שלי – מה הייחודיות שלי? איזה ערך מוסף אני נותן ללקוחות שלי?
    3. מיהו קהל היעד שלי? מיהם הלקוחות שלי? – גיל, מין, סטטוס, אזור מגורים?
    4. מהם הצרכים של הלקוחות להם השירותים או המוצרים שלי נותנים מענה?

    הכוח שבשיווק באינטרנט- למה בכלל שווה לי להשקיע בזה מאמץ?

    אז דיברנו על שניים מבין עשרות היתרונות של שיווק באינטרנט לעסקים. הראשון הוא שבעצם כמעט כולם היום נמצאים ברשת מכל מיני סיבות והשני הוא שאנחנו יוכלים למקד את הפרסום שלנו לקהלי יעד מאוד ספציפיים לפי מאפיינים וקטגוריות ברורים. כלומר, אנחנו מרוויחים מזה שני דברים:

    1. תמורה מלאה להשקעה הכספית שלנו – אנחנו לא מבזבזים משאבים
    2. דיוק – אנחנו מגיעים בול למי שמחפש אותנו.

    יתרון נוסף קשור לתקציב. כלומר, אם הייתי צריך לפרסם את העסק שלי בטלוויזיה, כנראה שהייתי צריך לגייס לזה הרבה מאוד משאבים. לעומת זאת פרסום ושיווק דיגיטלי מאפשרים לנו לקדם את העסק שלנו בתקציב נמוך יחסית וזה נותן פוש מאוד גדול לא רק לתאגידים וחברות ענק אלא גם לעסקים בינוניינים וקטנים.

    יתרון נוסף ולא פחות חשוב הוא שדרך השיווק באינטרנט אני יכול לעקוב אחרי התוצאות של מה שאני מוציא החוצה. מה זה אומר? זה אומר שאם השקעתי עכשיו בקמפיין ממומן בגוגל אני יכול לנתח את הנתונים של הקמפיין הזה, להבין סטטיסטיקות ולפי זה לדעת מה לשנות ואיך.

    שיווק באינטרנט לעסקים – איפה, למה ואיך?

    אז למעשה, התוצאות מדברות בעד עצמן. למעלה מ-3 מליארד גולשים עושים שימוש קבוע ברשת הדיגיטלית. כל אחד שנמצא ברשת הוא לקוח פוטנציאלי עבורנו. אז איך יודעים מהי הדרך הטובה ביותר לחשוף את הגולשים לעסק שלנו? הנה כמה מהדרכים היעילות ביותר לשווק עסקים באינטרנט. אנחנו ב- SWANET, נשמח לתת לכם יד ולצעוד אתכם בתהליך שמניב תוצאות.

    שיווק באינטרנט – למה אני בכלל צריך אתר?

    אנשים רבים שמגיעים אלינו שואלים אותנו למה בכלל אני צריך אתר אינטרנט? הרי יש לי לקוחות, שומעים עליי מפה לאוזן, הכל סבבה לא? אז זהו, שלא. אתר אינטרנט הוא בעצם כרטיס הביקור שלכם. זה נכון שיש לכם לקוחות שכבר אוהבים ומכירים אתכם, אבל מה עם להגדיל את המעגל הזה? זה הזמן לחשוב מחוץ לקופסא כי לא תאמינו מה אתר מקצועי, איכותי, מעוצב עם חווית משתמש ברמה גבוהה יכול לעשות לעסק שלכם.

    למעשה, בלי אתר אינטרנט הגולשים לא ידעו שאתם קיימים ברשת. אמנם מדובר בהשקעה, מחשבה והפעלה של משאבים ורעיונות רבים אבל בגדול, זו השקעה שאתם עושים פעם אחת. האתר שלכם הוא סוג של נכס שאתם משקיעים בו והוא מוקם כדי להישאר. כל מה שצריך זה רק לנהל אותו, לתחזק אותו לשמר אותו.

    מה אמור להופיע באתר שלכם?

    • העשייה העסקית שלכם
    • את השירותים והמוצרים שאתם מציעים ללקוחות שלכם
    • את החזון העסקי
    • את הניסיון הרלוונטי שלכם
    • המלצות מלקוחות, סרטונים, תמונות
    בניית אתרי תדמית לעסקים

    בניית אתרי תדמית

    בבניית אתרי תדמית חשוב לשים דגש על תהליך נכון יסייע לנו למנף את הפעילות העסקית שלנו בטווח הרחוק ולמגנט אליו לקוחות פוטנציאליים.

    קידום אורגני- SEO – להגיע ללקוחות שלי בצורה הטבעית ביותר

    תהליך מורכב המשלב מגוון של פעולות ותהליכים המסייעים ביחד להביא את האתר שלנו למקומות טובים יותר במנועי החיפוש. מדובר בתחום דינמי, משתנה כאשר המטרה של הקידום האורגני היא תמיד אחת: לבוא לטובתו של הגולש. מה מייעל את הקידום האורגני?

    • אופטימיזציה
    • תוכן איכותי, מדריכים, טיפים
    • קישור לרשתות חברתיות
    • קישורים פנימיים וחיצוניים לאתר
    • התאמה למובייל
    • ועוד

    קמפיינים ממומנים – PPC – כשכסף מניב יותר כסף

    שיטה מצוינת עבור מי שרוצה תוצאות של כאן ועכשיו. בעזרת קמפיינים ממומנים בגוגל אתם יכולים להגדיר תקציב מדויק ולהגיע בצורה ספציפית לגולשים שמחפשים אתכם. החיסרון בשיטה זו הוא שלא כל הגולשים בוחרים במודעות הפרסומיות. כן מדובר בשיטה מצוינת למי שרוצה להזרים לקוחות בתקופות מסוימות כמו כאשר קיימים שירותים ומוצרים חדשים לעסק שלנו, כשיש מבצעים מיוחדים וכדומה. כאן נכנס לתמונה כל הנושא של הסטטיסטיקות שמאפשר לי לדעת איפה אני עומד מבחינת הקמפיין וכמה הוא מועיל לי.

    קידום, שיווק באינטרנט וניהול עסקים באמצעות רשתות חברתיות

    פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם וטוויטר הפכו לחביבי הקהל. לכל רשת חברתית יש את הייחודיות ואת הסגנון שלה. כלומר לכל אחת מהרשתות החברתיות יש את האסטרטגיה השיווקית שלה וחשוב מאוד להבין את זה אחרת בקלות אפשר ללכת לאיבוד. העיקרון הכי חשוב בשיווק עסקים ברשתות חברתיות הוא להתמקד. כלומר עדיף להשקיע בקידום אורגני או פרסום בפייסבוק רק אם שם באמת נמצאים הלקוחות שלנו. חשוב לשים לב שהתוכן שלנו הוא סופר איכותי, מושקע, יצירתי, מקורי ומעניין. בשונה מתוכן באתר אינטרנט שיש לו תוקף נצחי, ברשתות החברתיות התוכן מתפוגג די מהר ולכן כל הזמן חייבים להזין את הפרופילים ולתחזק את זה. יחד עם זאת, אין ספק שמדובר בכלי שיווקי מעולה, דרך מצוינת לשמור על קשר רציף ומתמיד עם הגולשים שלנו ולחזק את הדימוי החיובי של המותג שלנו.

    רוצים לקחת את השיווק של העסק שלכם צעד אחד קדימה? לא יודעים את הכיוון או איפה להתמקד ובעיקר איך לעשות את זה? השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם עם כל התשובות. אנחנו ב- SWANET מאמינים ששיווק דיגיטלי לעסקים הוא קודם כל דרך. כדי ליצור מצב שבו העסק שלכם מגיע בדיוק למקומות שאתם חולמים, זה הזמן להשתלב ברשת האינטרנט או לשפר את הנוכחות האינטנרטית שלכם כדי ליצור מערך שיווקי המותאם באופן מושלם לצרכים ומאפיינים העסק.

    רוצים לשמוע עוד על שיווק באינטרנט? דברו איתנו >>

     

     

     

     

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך