אסטרטגיית שיווק

    השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך

    Blog
    צור קשר
    אוג 12

    בניית אסטרטגיה שיווקית – כיצד זה נעשה בפועל?

    עבור כל בית עסק או ארגון הפועל בעולם התזזיתי והתחרותי של היום ומעוניין להישאר רלבנטי ומצליח, נדרש מערך שיווק ופרסום אפקטיבי. לשם בניית מערך מוצלח שכזה ותפעולו לאורך זמן נדרשת כאמור בניית אסטרטגיה שיווקית באופן מקצועי, ועל חשיבותה של אסטרטגיה שכזו תוכלו לקרוא במאמרים קודמים כאן בבלוג. אך מעבר לחשיבותה התיאורטית – כיצד מתבצעים בנייה ויישום של אסטרטגיה שיווקית בפועל? מה מרכיב אסטרטגיה מומלצת שכזו וכיצד מומלץ לגשת לבנייתה, כמו גם ליישומה בשטח?

    הדרך המומלצת להתחיל לפעול – פנייה לאנשי המקצוע המתאימים

    בטרם נפרט את השלבים המרכזיים בבניית אסטרטגיה שיווקית לעסק נדגיש כי אלו הם שלבים כלליים בלבד, כאשר את התכנון המפורט (כמו גם היישום של האסטרטגיה בפועל) נהוג לבצע יחד עם אנשי המקצוע הרלבנטיים, המתמחים בבניית אסטרטגיות שיווקיות והטמעתן במערכי השיווק והפרסום של ארגונים. כלומר – עדיף תמיד לעבוד יחד עם אנשי מקצוע המתמחים בנושא המדובר במקום לנסות לעשות הכל בעצמכם – והתוצאות יהיו בהתאם!

    אז הצעד הראשון שלכם צריך להיות פנייה לאנשי שיווק ופרסום, בפרט חברות /בעלי מקצוע המתמחים בבניית אסטרטגיות שיווק, בעדיפות עם התמחות וניסיון בשיווק מסורתי ושיווק דיגיטלי, שיכירו את 2 העולמות וידעו לסנכרן בין השיווק הישן לחדש.

    שלבים מרכזיים בבניית אסטרטגיה שיווקית

    קיימות כמובן דרכים רבות ושונות לבנות ולהוציא לפועל אסטרטגיה שיווקית, כאשר אחת הדרכים לסקור את הנושא היא לחלק את האסטרטגיה לשלושה שלבים עיקריים:

    1. סקירה ודיאגנוסטיקה – ניתוח המצב הקיים של העסק, כמו גם של השוק והענף בו הוא פועל. שלב זה הוא הארוך והמקיף ביותר, ומצריך הן ניתוח פנימי של המצב בבית העסק ובמערך השיווק הקיים עד כה והן ניתוח של גורמים חיצוניים דוגמת מערך הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, התחרות השוררת בענף, איומים והזדמנויות הקיימים ורלבנטיים כיום בשוק וכיוצ"ב.
    2. סקירת אפשרויות וחלופות – לאחר ביצוע סקירה מקיפה, ניתוח מעמיק של המצב ודיאגנוסטיקה כוללת של המצב הקיים, ניתן לעבור לשלב הבא של בחינת האפשרויות העומדות בפנינו. הכוונה היא לפירוט מדוקדק של הצעות חלופות עיקריות העומדות בפני מערך השיווק והפרסום של בית העסק, זיהוי אסטרטגיות אפשריות ומומלצות עיקריות לפעילות, תיעדוף החלופות הרלבנטיות על פי מידת ההתאמה, ההיתכנות והאטרקטיביות שלהם והגדרת קווים מנחים כלליים להמשך הדרך. בשלב זה אנחנו בעצם מניחים את היסודות הממשיים לשלב הבא והאחרון – בניית האסטרטגיה בפועל.
    3. בניית אסטרטגיה שיווקית – לאחר שסקרנו וניתחנו את המצב הפנימי והחיצוני של הארגון לעומק, הצענו, בחנו ותעדפנו חלופות לפעולה, מגיעים לשלב בו ניתן לבנות בפועל את האסטרטגיה השיווקית. כאן אנחנו בעצם בוחרים בחלופה המועדפת עליה הסכמנו בשלב הקודם, ומתחילים להוציא אותה אל הפועל ולפתח אותה לכדי אסטרטגיה של ממש – כזו המכתיבה פעולות טכניות וקונקרטיות ומאפשרת לרדת לרמת פירוט גבוהה יותר ויותר בבנייה מחדש של מערך השיווק של בית העסק.

    שלושת השלבים המרכזיים הללו מבצעים בחלקם על ידי אנשי השיווק אותם תשכרו לצורך בניית האסטרטגיה השיווקית של העסק, אך נדרשת כמובן מעורבות נרחבת גם של מנהלים ובעלי תפקידים בכירים בעסק עצמו. הם מכירים הן את הארגון והן את התחום והסביבה בהם הוא פועל בצורה הטובה ביותר, ולכן יידעו כיצד להשלים את הידע והניסיון המקצועיים של אנשי השיווק במטרה להתאים את האסטרטגיה בצורה הטובה ביותר לארגון.

    רוצים לשווק אבל חכם? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם שלב אחר שלב בבניית אסטרטגיה שיווקית שעובדת. המומחים של SWANET ילוו אתכם בתהליך שימנף את העסק שלכם בדיוק למקומות הנכונים.

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך