בניית תוכנית שיווק

    השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך

    Blog
    צור קשר
    ספט 20

    בניית תוכנית שיווק באינטרנט

    בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים כיום חלק ניכר מבתי העסק והחברות בוחר לרכוש חבילת שירותי שיווק דיגיטלי. מדי שנה פונים יותר ויותר בתי עסק לקבלת שירותים מקצועיים של  שיווק באינטרנט, ותחומים כמו קידום אתרים אורגני או שיווק ברשתות החברתיות הופכים מוכרים יותר ויותר בקרב הציבור הרחב. מה שמרבית בעלי החברות והעסקים אינם לוקחים בחשבון זה שלא כל חברה לשיווק באינטרנט ולא כל איש שיווק דיגיטלי בהכרח יודעים להכווין אתם בנוגע לכלל הפעולות והשירותים הנחוצים עבור השגשוג של מערך השיווק של העסק. בניית תוכנית שיווק, למשל, היא שלב בסיסי וחשוב ביותר בכל מערך שיווק, בפרט בעולם הדיגיטל.

    בניית תוכנית שיווק – מדוע זה חשוב עבור הצלחת מערך השיווק של העסק?

    למה בדיוק הכוונה כאשר מדובר בבניית תוכנית שיווק באינטרנט לעסק? ובכן, בתור התחלה חשוב להבדיל בין תכנית שיווקית לעסק לבין בניית תכנית עסקית. התכנית השיווקית בעצם נגזרת מהתכנית העסקית והאסטרטגית של העסק, ומתמקדת בפן השיווקי. על מנת להבטיח כי מערך השיווק של העסק פועל בצורה מקצועית ומושכלת לאורך זמן, ומתקדם אל עבר השגת מטרות מוגדרות (המהוות כאמור חלק מהמטרות האסטרטגיות של העסק), נדרשת תכנית שיווקית מפורטת.

    מה נכלל במסגרת בניית תוכנית שיווקית לעסק? על התכנית השיווקית לכלול, למשל, תקציב שיווק של העסק כולל פירוט ספציפית של תקציב השיווק באינטרנט ובדיגיטל. בנוסף כוללת תכנית שיווקית פירוט של מהלכי קידום ומכירה של העסק, לוחות זמנים כלליים של מערך השיווק ולפעמים גם של קמפיינים ספציפיים, מפת דרכים, ערוצי פעילות ועוד. באופן כללי, נרצה לוודא בבניית תוכנית שיווק כי אנחנו עונים על השאלות הגדולות והחשובות הרלבנטיות, דוגמת – מתי? איך? היכן פועלים? וכיוצ"ב.

    בפרט חשוב להבין כי נדרשת בניית תוכנית שיווק באינטרנט ובמדיום הדיגיטלי בכלל, לצד תכנית השיווק הכללית של העסק. זאת, כאמור, מכיוון שחלק הולך וגדל מהשיווק והפרסום של עסקים עובר לזירה הדיגיטלית, ובהתאמה גם חלק הולך וגדל מהתועלת השיווקית שמקבלים עסקים מגיע ממערך השיווק הדיגיטלי. יש לתכנן מבעוד מועד ולהגדיר את התקציב שיוקדש למערך השיווק הדיגיטלי מתוך כלל תקציב השיווק, וכאמור לפרט את היעדים, דרכי הפעולה ושאר הפרמטרים הרלבנטיים בנוגע לאופן הפעולה הצפוי של מערך השיווק הדיגיטלי בחודשים ובשנים הקרובות.

    סיבה טובה נוספת להשקיע בבניית תוכנית שיווק באינטרנט לבית העסק היא כי שיווק דיגיטלי מצריך תכנון קדימה, לפחות לטווח של כמה חודשים טובים. קידום אתר האינטרנט של העסק, למשל, המהווה חלק מהותי מכל מערך שיווק דיגיטלי, כולל מגוון פעולות אותן יש לבצע באופן שיטתי ועקבי, לאורך זמן. יש לעקוב אחר ההתקדמות והמצב בשטח ולעדכן כל הזמן את אופן הפעולה של מערך השיווק הדיגיטלי, על מנת שיתאים לתנאים בפועל המשתנים במהירות רבה, כמו גם לתחרות בשוק ולפעולות של המתחרים בזירה הדיגיטלית. השילוב הזה, של תכנון מפורט לחודשים ולשנים הקרובות לצד מעקב צמוד ועדכון מערך השיווק בזמן אמת ובאופן שוטף, מצריך תכנית שיווק מסודרת על פיה נוכל לעבוד (ואותה גם נוכל לעדכן לאורך זמן, במידת הצורך).

    רוצים לשמוע עוד על בניית תוכנית שיווק באינטרנט לעסקים? דברו איתנו >>

     

     

     

     

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך