קורונה וירוס

    השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך

    Blog
    6  טיפים לשיווק דיגיטלי מומלץ בתקופת הקורונה
    צור קשר
    אפר 13

    המאמר היחיד, שמסביר איך לשווק את העסק שלך בתקופת הקורונה

    6  טיפים לשיווק דיגיטלי מומלץ בתקופת הקורונה

     

    העולם שלנו עומד בפני אתגר גדול מאד עם ההתפשטות הגלובאלית של נגיף הקורונה. 

    עסקים הושפעו מאד מכיוון, שהמשק ספג מכה קשה בגלל הקורונה. חנויות ומכולות נותרו עם חוסרים רבים, מצרכים בסיסיים חסרים ברוב הסופרים ברחבי הארץ, המסעדות נסגרו והקניונים נותרו כערי רפאים. 

    אבל למרות התחושות הקשות והמגיפה המתפשטת בכל העולם, יש גם סיבה לאופטימיות. סין שבה התחילה המגיפה חוזרת לשגרה, העובדים חוזרים לעבודה בתי הקפה והמסעדות נפתחים והחיים חוזרים למסלולם. 

    החזרה לשגרה בישראל תגיע הרבה יותר מהר ממה שנראה, חברות רבות הפסיקו את הפרסומים שלהן במדיות הדיגיטליות ולכן דווקא עכשיו יש הזדמנויות לפרסם בעלויות נמוכות, דבר שמוביל לחשיפה אדירה שתוכל לקחת את העסק שלכם קדימה במחצית השניה של 2020. 

    תקופת הקורונה מחייבת חישוב מסלול מחדש, בניית אסטרטגיית שיוווק שמתאימה לתקופה, היערכות תקציבית, ונכונות למהלכי שיווק שלא תוכננו מראש.

    הכנתי לכם 6 טיפים מעולים לשיווק דיגיטלי לתקופת משבר הקורונה.

       1. צרו קשר עם הלקוחות שלכם דרך הרשתות החברתיות: 

    כולנו מתמודדים עם ההשפעה שיש לנגיף הקורונה על חיינו, כולנו נוקטים אמצעי זהירות, נשארים בבתים עם הילדים שלנו, אין ביקורים אצל המשפחה ואין מפגשים חברתיים עם חברים. אנחנו לא יכולים לאכול במסעדות או לצאת לקולנוע, בקיצור החיים השתנו לעת עתה. זו תקופה שכולנו צריכים להיות רגישים יותר וזו הזדמנות נהדרת לאפשר למותג שלכם לבלוט. אנשים רבים נמצאים כעת במדיה החברתית, כשהם בהסגר בבית וזו הזדמנות נהדרת לשים את המותג שלכם על המפה. תדאגו לתת מענה בשירות הלקוחות ותנסו לתת את השירות הטוב ביותר גם בתקופה קשה זו. אנשים מעריכים שירותיות ועזרה בתקופות קשות ולא ישכחו לכם את זה. זו בדיוק ההזדמנות ליצור את הקשר עם הלקוחות ולתת להם את הביטחון שאתם שם בשבילם גם בימים קשים. 

        2. תוודאו שקל למצוא את העסק שלכם באונליין

    למקרה שלא שמתם לב, יותר אנשים מחוברים עכשיו באונליין. תנועת החיפוש גדלה משמעותית והיא תמשיך לטפס מעלה כל זמן שמשבר הקורונה לא יחלוף. כולם נמצאים במחשבים ובסמאטרפונים ומחפשים עדכונים שרלוונטיים לתחומי העניין שלהם. באופן מפתיע אנשים מחפשים בידור ודרכים להעביר את הזמן ועבור רבים זה כולל קניות באינטרנט. זה הזמן לבלוט ברשת, זה הזמן לבנות אסטרטגיות של אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) כדי להופיע בראש דפי התוצאות של מנועי החיפוש של גוגל, כך שניתן יהיה למצוא את העסק שלכם בקלות. אנשים עדיין מבצעים הזמנות וזקוקים לדברים גם כשהם בבית, אנשים רבים עדיין פונים לחברות בשעות העבודה וזה לא ישתנה רק בגלל שהם בבית. 

    קידום אורגני בגוגל

    קידום אורגני לעסקים

        3. פרסום PPC   – להופיע ראשון בגוגל 

    פרסום בגוגל אדוורדס, זה צעד חכם בתקופה הזאת . אנשים שנמצאים בבית גולשים שעות באינטרנט ומחפשים מידע וצורכים דרך האונליין שירותים שרלוונטיים אליהם. זו גם הזדמנות נהדרת ליהנות ממחירי פרסום זולים עבור כל קליק. מאחר שחברות אחרות הקפיאו את הפרסומים שלהם, שטחי הפרסום זולים בהרבה בתקופה הזו, ועלויות הקליק משמעותית יותר משתלמות. בגלל שהתחרות מופחתת יש הזדמנות לעסקים להשיג יותר המרות ותנועה לאתר בתקציב נמוך.

        4. התאמת אסטרטגיית שיווק ומבצעים מיוחדים

    כפי שכתבתי בתחילת המאמר, אנשים גולשים שעות באינטרנט ומחפשים מוצרים שרלוונטיים אליהם. יותר מהכל האי קומרס עובד, ובחברות מסוימות עובד מצויין. מה שכן מבצעים ומחירים אטרקטיביים יעזרו לכם לקדם את המוצרים שלכם בעת הזאת. הפחתת המחיר, מבצעים מיוחדים ובניית אסטרטגיה שיווקית שמתאימה לתקופת משבר הקורונה, תוכל להביא להמרות בעסק ואף להגיע ליעדים שהצבתם לעצמכם בחודש זה. אנשים אוהבים הנחות, ויותר מהכל מעריכים סולידריות והזדהות עם מצבם. אם תבנו נכון את תכניות השיווק בתקופה זו תוכלו גם למכור יותר וגם להרוויח את אמון הלקוחות שלכם לאורך זמן(גם בחלוף המשבר). שזה בעיני הדבר העיקרי והחשוב ביותר. 

    אסטרטגיית שיווק בדיגיטל

    אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

        5. שיווק לוקאלי – זה הזמן לשים דגש שיווקי באזור שלכם 

    כולנו צמצמנו את הנסיעות מחוץ לעיר, כל יציאה מהבית מחושבת וכל מה שקרוב אלינו נותן את הפתרון הטוב, הקצר והבטוח ביותר. ולכן כדאי לבדוק שהעסק שלכם משתמש באסטרטגיית קידום אורגני מקומית. כדאי לייעל את האתר שלכם לחיפושים מקומיים ולחיפושים "שקרובים אליי". אתם רוצים שלקוחות באזור הגיאוגרפי שלכם יוכלו למצוא אתכם בקלות באינטרנט ואתם תהיו הראשונים שהם פונים אליהם. בתקופה שבה כולנו מחפשים נוחות וקרבה לבית, העסק שלכם יכול לספק סיוע אדיר למשפחות. דרך נוספת להגביר את הקידום האורגני המקומי שלכם, היא לא לשכוח את החשיבות של הוספת ביקורות חיוביות. במהלך וירוס הקורונה, ניהול מוניטין מקוון חשוב יותר מאי פעם. זו תקופה נהדרת להתחבר לקהל שלכם, לספק את השירות או המוצר המתאים לאנשים בתקופה לחוצה כמו עכשיו וזה עשוי להוביל לסקירה זוהרת ברחבי האונליין. לחברות יש הזדמנות אדירה לשפר את פרופיל הביקורות שלהן בגוגל בתקופת משבר הקורונה, עסקים רבים לא יוסיפו ביקורות (בגלל שהם סגורים) וחוסר תשומת לב ולכן חברות מסוימות יכולות ליצור יתרון תחרותי בגישה פרואקטיבית. 

        6. להפוך את האופליין לאונליין  – תופתעו כמה זה טוב 

    בתקופה הזו שיש סגר, וממעטים להסתובב בחוץ, חברות צריכות למצוא את הדרך הטובה ביותר להתחבר ללקוחות שלהם. החיבור ללקוח בשעת משבר, מעיד על אמפתיה ושומר על רלוונטיות אצל הלקוחות שלכם. מסעדות נסגרו ברגע מאחר ואין אפשרות לארח כמות גדולה של אנשים. תוודאו שאתם מציעים מגוון שירותי משלוחים. לדוגמא שירות משלוחים עד הבית, איסוף עצמי, איסוף עם הרכב (כמו שעושים במק דונלדס – מק דרייב).  בנוסף תודיעו ללקוחות, שהגברתם את שיטות התברואה שלכם ותוסיפו תמונות של שמירת ההיגיינה במסעדה. מאמני כושר יכולים להציע את שירותיהם בצורה מקוונת, רופאי השיניים יכולים להציע טיפולי עזרה ראשונה וטיפולי חירום. את שיטות השיווק המסורתיות יחליף השיווק באונליין, כך קל להגיע לקהל היעד המדוייק ולעדכן את הלקוחות שלכם בשינויים התקופתיים בעסק שלכם. מאחר ואנשים נמצאים באונליין רוב שעות היום, הם יצרכו יותר שיווק דיגיטלי בכל החזיתות. הלקוחות גם יחפשו לראות כיצד מותגים ועסקים מגיבים לסביבה העסקית הנוכחית. עכשיו זה הזמן החשוב ביותר לשיווק דיגיטלי, מכיוון שצורות אחרות של שיווק מסורתי אינן רלוונטיות. 

    שיווק אונליין

    שיווק דיגיטלי – השיווק החדש

    איך עסקים פועלים בישראל בזמן הקורונה? 

    עסקים קטנים וגדולים סבלו וסובלים במהלך משבר הקורונה. מותגים גדולים וחברות גדולות ספגו מכות משמעותיות בהכנסות של החברה. אבל גם הם מסתגלים תוך כדי תנועה ומתאימים את אסטרטגיות השיווק שלהם לרוח התקופה . הבאתי כמה דוגמאות מתחומי צריכה שונים בארץ: 

     

    ויוינו הרובע האיטלקי – רשת מסעדות איטלקית שהפכה את הלימון ללימונדה. ברשת הבינו מהר מאד שהמסעדות לא יפתחו כל כך מהר והקימו מערך משלוחים אדיר תוך לילה. הם שמו דגש על היגיינה ברמה הגבוהה ביותר, שירות משלוחים עד הבית ושירות איסוף עצמי, מבצעים מיוחדים לתקופת הקורונה, הגרלה של ארוחות חינם לזוכה ועוד מהלכים שיווקיים חכמים.  עובדי הרשת לא נחים לרגע, להיפך, הם עובדים קשה ודרך הרשתות החברתיות משווקים את המוצרים שלהם בהצלחה. מדהים לראות את ההתאמה לתקופה, את הזיהוי המושלם של קהל הלקוחות שלהם, ואת מהלכי השיווק המוצלחים שנקטו בין לילה. 

    מסעדות עוברות לשירות משלוחים

    מסעדות עוברות לשירות משלוחים ואיסוף עצמי

    חברת שר פיטנס  – בעלת סניפים בכל הארץ, הבינו מהר מאד שמכוני הכושר יהיו סגורים לעת עתה, והחליטו לא להשאיר את הלקוחות ללא מענה. אימוני ספורט עולים מידי יום בערוץ היוטיוב שלהם, והשיווק נעשה דרך הרשתות החברתיות הפייסבוק והאינסטגרם. 

    ראיתי גם מאמנות כושר לדוגמא גל קספרס – שעובדות במכונים קטנים ופרטיים שעושות אימונים בזום, והצליחו בכך להגדיל את מספר הלקוחות שלהם בקלות. כאשר מכוני הכושר סגורים ואין אפשרויות לאימונים במפגשים, האונליין נותן מענה מעולה לשמירה על אימוני כושר מקצועיים, שמירה על קשר רציף עם הלקוחות והתאמה של האימונים לשיעורי ספורט בבית. משבר הקורונה וסגירת ענף הספורט בעת הזאת מהווה גם הזדמנות להגדלת מאגר הלקוחות דרך אימונים בזום, שבבוא היום יהפכו לאימונים במכונים עצמם. 

    לסיכום, 

    הדוגמאות שהצגתי מראות לכם עסקים שהתאימו עצמם לתקופת הקורונה. הם לא הפסיקו לעבוד להיפך, הם יצרו ערך ללקוחות שלהם ומצאו דרכים דיגטליות לשווק את המוצרים/שירותים שלהם. אני מקווה שגם אתם תוכלו ללקט מעט תובנות מהטיפים השיווקיים שהצגתי במאמר בתקופת הקורונה וירוס ובכלל ביום שאחרי. אנחנו נמצאים כולנו בתקופה מאתגרת, הן בישראל והן בעולם כולו, קשה לדעת בוודאות מתי החיים שלנו יחזרו למסלולם ובעיקר קשה לנבא מה יהיה מסלול החיים ביום שאחרי הקורונה. השיווק הדיגיטלי הוא הדרך הקלה ביותר והמדוייקת ביותר להגיע ללקוחות, הן בחברות מסורתיות והן בחברות האי קומרס. 

    אם יש לכם שאלות נוספות חברת swanet תשמח לעזור ולסייע לעסק שלכם לצמוח במיוחד בתקופה זו, אנא צרו עימנו קשר בעמוד צור קשר .

    רק בריאות אמן ? 

     

     

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך