קידום ממומן באינטרנט

    השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך

    Blog
    צור קשר
    אוק 07

    קידום ממומן באינטרנט

    כתבה – רותם קרמין יוחנן

    בעולם השיווק הדיגיטלי, פעמים רבות תוכלו לשמוע חלוקה לשני סוגים עיקריים של קידום עסקים במרחב האינטרנטי בכללותו: קידום אורגני וקידום ממומן. בעוד שקידום אורגני נוגע לקידום עסקים דרך חשיפה אינטרנטית "טבעית", כזו שהגולש מגיע לעסק דרך חיפוש הוא עצמו עשה או דרך גלישה טבעית במרחב הדיגיטלי העצום, קידום ממומן מתייחס לטכניקות שיווק בהן המשווק הדיגיטלי קונה חשיפות בניסיון למשוך עוד גולשים כדי להגיע למטרה שיווקית מוגדרת.

    במובנים רבים, יהיה נכון לומר כי במציאות הדיגיטלית והשיווקית כיום, בפועל גם קידום אורגני הוא קידום עסקי המצריך השקעת משאבים כספיים – כי כדי לייצר חשיפה אורגנית איכותית חייבים להשקיע כסף באופטימיזציה, בתוכן מעולה, בבניית מערך קישורים ובעוד אלמנטים בעלי השפעה. אך זהו עדיין תחום נפרד מהקידום הממומן, בדיוק בגלל אופן השגת החשיפה האינטרנטית מבחינת העסק המשווק עצמו ומבחינת הגולשים.

    גם היום אנו שומעים לא מעט עסקים, אינטרנטיים ופיזיים כאחד, המתלבטים בין קידום אורגני לקידום ממומן, בעלי עסקים שרוצים רק אורגני או אחרים הרוצים להשקיע רק בקידום ממומן כי לתפיסתם כך משיגים תוצאות מהירות. בפועל, באופן לא מפתיע, המציאות מורכבת יותר ואין תשובה חדה וברורה מה עדיף – כאשר ברוב המקרים שילוב חכם וסימביוטי בין האורגני לממומן הוא שיביא את התוצאות הטובות ביותר והיעילות ביותר כלכלית.

    מה אתם מממנים כאן?

    כאשר אנו אומרים קידום ממומן, ניתן להסתכל על זה כך שזהו תחום שיווקי שיותר דומה לפרסום קלאסי – עסק קונה חשיפה של מודעות או תכנים לגולשים, במטרה למשוך גולשים בתור לידים, מבקרים באתר, נרשמים לשירות או לרשימת תפוצה או כמובן קונים. אך זוהי הסתכלות צרה ולא מדויקת מספיק, כי בפועל אין כמעט דבר בין קידום ממומן במרחב האינטרנטי כיום לבין רכישת "נדל"ן" פרסומי במדיומים התקשורתיים למיניהם.

    בקידום ממומן, מה שאתם כבעלי עסק ומשווקים דיגיטליים מממנים הוא את החשיפה לגולשים, דרך פרסומות או תכנים רלוונטיים למשל, אבל הקידום הוא הרבה יותר חכם, מפולח וממוקד מאשר סתם לרכוש שטחי פרסום אינטרנטיים. קידום בתשלום או ממומן לא מייצר חשיפה אורגנית-טבעית בתהליך איטי ומרובה משתנים אלא נוקט בגישה שיווקית ישירה ומהירה יותר של פניה ישירה או עקיפה לקהלי היעד של העסק שלכם. כמובן שאין בכך כדי לומר שקידום ממומן בגוגל או פייסבוק מביא לתוצאות מיידיות ואינו מצריך הכנה, יישום חכם ואופטימיזציה.

    שתי הפלטפורמות המרכזיות של קידום ממומן הן ללא ספק גוגל ופייסבוק – נסביר אודות אפיקים שיווקיים אלו.

    קידום ממומן בגוגל

    מנוע החיפוש של גוגל הוא דוגמא טובה להבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן. קידום אורגני כולל מכלול אדיר של תהליכים ומהלכים המיועדים לכך שעבור מונחי חיפוש רלוונטיים, אתר מסוים יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש הטבעיות בגוגל.

    קידום ממומן בגוגל

    קידום ממומן בגוגל PPC

    קידום ממומן בגוגל "פשוט" קונה חשיפה של מודעות שיווקיות-פרסומיות לגולשים אשר חיפשו ביטויי חיפוש מוגדרים. כך מודעות אלו מוצגות לצד, מעל ומתחת לתוצאות החיפוש האורגניות, עבור מונחי חיפוש רלוונטיים. התמחור של קידום כזה בגוגל הוא לרוב במודל של PPC, עלות לכל קליק על מודעה שלכם.

    קידום ממומן בגוגל לא מציג "סתם" פרסומות לגולשים אקראיים, אפיק שיווק דיגיטלי זה מציג פרסומות מוגדרות ומוכוונות מטרה רק לגולשים שחיפשו מונחי חיפוש המוגדרים בקמפיין המודעות ועבור קבוצת מודעות מסוימת. כך מושג קידום אינטרנטי ממוקד ומפולח, אך ברכישה ישירה של החשיפה. אם למשל האתר שלכם עדיין אינו מקודם אורגנית במונחים מסוימים, אפשר לנהל קמפיין קידום ממומן בגוגל וכך להשיג חשיפה ולא לאבד לקוחות פוטנציאליים.

     

     

    קידום ממומן בפייסבוק

    פרסום בפייסבוק שונה מהקידום בגוגל, בעקבות השוני המהותי בין שתי הפלטפורמות. בפועל, כיום כמעט בלתי אפשרי לייצר חשיפה עסקית אפקטיבית בלי ליישם מהלכים ממומנים. קידום ממומן בפייסבוק כולל למשל תשלום על מודעות פרסומיות המוצגות לצד פיד המשתמש או בתוכו, רק לגולשים עם נתונים אישיים ודמוגרפיים שהוגדרו רלוונטיים מראש. אפשרות אחרת וחשובה מאוד של קידום ממומן בפייסבוק היא פוסטים ממומנים – במקום תשלום על מודעות, עסק/משווק דיגיטלי משלם לפייסבוק כדי שזו תציג פוסטים מסוימים בתוך הפיד, רק של המשתמשים הרלוונטיים.

    פוסטים ממומנים נראים כמו פוסטים רגילים, כאשר כמובן שמציינים שהם ממומנים, והם יהיו בנושאים ותכנים בעלי רלוונטיות כלשהי לגולש. קידום ממומן בפייסבוק מאפשר ליהנות משפע המידע שיש לפייסבוק על משתמשיה, וכך למקד את הפרסום בצורה מאוד מפורטת ועמוקה.

     

     

     

     

    4 תגובות

    1. שם מלא
      07/10/2019 בשעה 11:24 pm · הגב

      מעניין מאד תודה רבה על המידע

      • רותם קרמין יוחנן
        14/11/2019 בשעה 10:34 am · הגב

        תודה רבה

    2. שם מלא
      07/10/2019 בשעה 11:24 pm · הגב

      מעניין מאד תודה רבה

      • רותם קרמין יוחנן
        14/11/2019 בשעה 10:34 am · הגב

        תודה רבה רותם

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך