מהי פרסונה שיווקית?

    השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך

    Blog
    צור קשר
    נוב 02

    מהי פרסונה שיווקית?

    אם אתם בעלים של חנות אינטרנטית ובין אם אתם מנסים לפתח מוצר או שירות מסויים וגם אם אתם רוצים לפרסם מוצר שאותו אתם מוכרים, בטח שמעתם את המושג פרסונה שיווקית. יש הטוענים שבאמצעות שיווק מבוסס פרסונה אנו נגיע לתוצאות מכירות ולידים הרבה יותר טובות בעיקר לאור העובדה שאנו נטרגט את השיווק והמוצר שלנו לאוכלוסייה מאוד ספציפית עבור המוצר, דבר שיעשה את השיווק שלנו יעיל וממוקד יותר. במאמר הבא נסביר לכם מעט מהי פרסונה שיווקית, איך מגדירים פרסונה שיווקית וכיצד היא תעזור למוצר שלנו.

    אז מה זה אומר פרסונה?

    אם בעבר הלא רחוק פילוח שוק היה מתבצע באמצעות אמצעים מאוד טכניים ושטחיים אז הפרסונה השיווקית לוקחת את הפילוח צעד אחד קדימה. היא זו שעוזרת לנו לפלח את הלקוח לפרטי פרטים ומנסה להבין מהם הצרכים של אותו לקוח שרוכש את המוצר שלנו ומה בדיוק הוא מחפש. בנוסף היא מנסה לבחון מהן תכונות האופי של אותם לקוחות, מה בדיוק הם מחפשים במוצר שלנו, על איזה צורך זה עונה להם ומה למעשה מאפיין אותם בכדי שנדע בצורה יותר טובה ומעמיקה כיצד לפנות אליהם וליצור את התחושות הללו אצלם באמצעות המוצר שלנו והשיווק שלו.

    לעיתים רבות למוצר או לשירות אחד יהיו מספר פרסונות שיווקיות לאור העובדה שמוצר או שירות אך פעם לא פונה לקהל יעד אחד ויחיד אלא מציע את עצמו ומתאים למגוון של קהלים.

    איך נגדיר פרסונה שיווקית?

    הגדרת הפרסונה השיווקית היא נושא שיש להתעמק בו בכדי שיהיה מדוייק והוא מבוצע באמצעות מספר שלבים.

    השלב הראשון הוא מחקר שוק. כמובן שיש לבצע מחקר שוק במסגרתו נבין כמה שיותר פרטים על קהל היעד שלנו אך על המחקר להיות מעמיק יותר ממחקר רגיל ולכלול תצפיות, ראיונות וסקרים כאשר לאחר מכן מבוצע ניתוח מעמיק של המחקר שיביא אותנו לעסוק בשאלות של הגדרת הפרסונה השיווקית בהיבט של מה היא רוצה להשיג, מה היא מרגישה, במה המוצר עוזר לה ועל איזה צורך הוא עונה. לאחר מכן אנו נתחיל לבנות את הפרסונה וניתן לה פנים כאשר קודם כל נתחיל לבנות אותה ואת המאפיינים שלה כמו גיל, מקום מגורים, מקצוע ועוד ולאחר מכן ניתן לה פנים ושם.

    לסיכום,

    אין ספק ששיווק מבוסס פרסונה הוא דבר חשוב ביותר בתחום השיווק שכן היא מסייעת לנו לקבל החלטות שיווקיות חשובות כמו כיצד לנהל את הקמפיין שלנו וכיצד לקבל החלטות שיווקיות אחרות.

    בניית פרסונה לשיווק הוא תהליך ארוך אך הוא חשוב מאוד להצלחת השיווק של המוצר. אנחנו בSwanet מתמחים ביצירת פרסונה שיווקית ובתהליך ההגדרה שלה והפיתוח שלה ונשמח לסייע לכם על כל שלבי התהליך הזה על מנת שתוכלו לשווק את המוצרים שלכם בצורה טובה ויעילה יותר.

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך