השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך

    Blog
    צור קשר
    דצמ 04

    8 שלבים לבניית אסטרטגיית שיווק מנצחת

    מהי אסטרטגיה שיווקית?

    אסטרטגיית השיווק של החברה נקבעת בהתאם ליעדים ולחזון של החברה. כל חברה שמוכרת שירותים/ מוצרים צרכיה לתכנן את אסטרגיית השיווק שלה לקראת סוף השנה. כך שבתחילת השנה החדשה תכניות העבודה יהיו מאושרות, ברורות ומבוצעות על פי גאנט עבודה מסודר ומתוכנן בקפידה. ככל שתקדימו את תכנון האסטרגיה, תקצו משאבים לביצוע התכנית השיווקית, כך יהיה קל יותר לבצע את התכניות בפועל.

     בניית אסטרטגיה שיווק היא תוכנית עסקית המכילה את המטרות השיווקיות של החברה ואת השיטות המתוארות את הדרכים להשגתן.

    תכניות שיווק

    התהליך לבניית אסטרטגיה שיווקית כולל את השלבים הבאים:

    1. ניתוח סביבתי: התחלת התהליך היא הבנת הסביבה שבה פועלת החברה. ביצוע תחקיר מעמיק בנוגע ללקוחות, למתחרים, הכוחות הכלכליים והחברתיים שמשפיעים על העסק.
    2. קביעת מטרות החברה: אחרי הבנת הסביבה, עליך להגדיר את המטרות העסקיות שלך. מהם היעדים שברצונך להשיג בשנת  העבודה הקרובה עם האסטרטגיה השיווקית שלך? זה יכול לכלול הגדלת מכירות, מיתוג מחדש, הקמת סגמנטים (שווקים) חדשים וכדומה.
    3. הבנת היתרונות התחרותיים: יש להבין את היתרונות של העסק ביחס למתחרים, יש להגדיר את בידול העסק,  כדי למצוא דרכים להתמודד ולהתעקש על התחרות.
    4. הגדרת קהל הלקוחות: מה פרופיל הלקוחות שלכם? כיצד אתה יכול להגיע אליהם ולהשפיע עליהם? בנית אפיון לקוח יעזרו לכם להגיע לקהל הנכון
    5. פעולות שיווקיות : כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית מקצועית יש לכלול את פעולות השיווק: מוצר/שירות, מחיר, מיקום ויח״צ.
    6. בחירת פלטפורמה שיווקית: בחר בכלי שיווק נכונים להשקיע בהם. זה יכול לכלול שיווק באמצעות מדיה חברתית, פרסומת מקוונת, אירועי שיווק ועוד.
    7. קביעת מדדי ביצוע: קביעת מדדי ביצוע מאפשרים למדוד את הצלחת אסטרטגיית השיווק שלכם. ניתן למדוד ביצועים דרך מערכות האנליזה החינמיות שגוגל מאפשרים, ניתן למדוד, דרך קביעת יעדי מכירות ובדיקה האם עמדנו ביעדים שהצבנו
    8. בצע ושדרג: אחרי שבניתם את האסטרטגיה השיווקית, עליכם להוציא אותה לפועל ולבצע אותה. בניית אסטרטגיה שיווקית היא תהליך דינמי, כך שעליכם לבצע ולהתאימה על פי המציאות המשתנה והמידע העדכני.                                                                                                       לסיכום, אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית מדויקת ומקצועית המציגה את התכנית השיווקית של הארגון. לתכנית אסטרגיה מקצועית יש כוח והשפעה רבים על הפעולות השיווקיות שמתכוננות לשנה הקרובה.  ככל שהאסטרגיה תהייה מדוייקת יותר, מאורגנת ומתוכננת היטב, כך העבודה והביצועים בפועל יהיו מקצועיים יותר. האסטרגיה כוללת בתוכה את תכניות השיווק בהתאם ליעדי החברה והתקציבים, וככל שתדייקו בעת הכנת התכנית, כך יהיה קל יותר בביצוע. בכל מקרה כל תכנית שיווק, יכולה להשתנות במהלך השנה בהתאם לשינויים הסביבתיים שמתרכשים, אך עם זאת, ככל שתקדימו לתכנן ולבנות תכנית מראש, כך יהיה קל ובטוח יותר לבצע בה את השינויים הנדרשים.

     

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך