השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך

    Blog
    צור קשר
    ינו 26

    פרסום באינסטגרם – מדריך למתחילים

    פרסום באינסטגרם – אפשרויות הפרסום ולמי זה בעיקר מתאים?

    אינסטגרם לא חתומה על פטנט, וגם לא הביאה עמה בשורה חדשנית שלא הייתה ידועה קודם לכן. מה היא כן עשתה? מינפה רעיון פשוט שהפך אותה למעצמה: תמונה שווה לאלף מילים, ויותר. רגע לפני שגם אתם עומלים על אסטרטגיית הפרסום שלכם לשנה הקרבה, מחלקים תקציבים ובונים תכנית עבודה, דעו גם אתם מהו כוחה של אינסטגרם, ובעיקר: מדוע גם אתם צריכים לתחזק פרופיל עסקי פעיל?

     

    תמונה שווה יותר מאלף לייקים: על אינסטגרם עסקי

    נדמה כי היה זה רק אתמול, אך עברו כבר 8 שנים! אי שם, בשנת 2012, אינסטגרם נמכרה בסכום של כמיליארד (!) דולר. הרוכש המאושר? פייסבוק כמובן. האפליקציה המפורסמת, נתפשת עבור רבים ככזו שרק חבר'ה צעירים עושים בה שימוש, בדגש על קהל הנשים. ואכן, אחוז גבוה מאד – יותר מכ-70% מכלל המשתמשים באפליקציה הוא קהל נשי. ולמרות זאת, אל תתבלבלו: אינסטגרם עסקי הינו נכס דיגיטלי שכל עסק ובכל גודל, צריך לטפח.

     

    איך עושים אינסטגרם עסקי? די בקלות!

    אם טרם פתחתם חשבון ברשת החברתית, כדאי מראש להגדיר אותו כחשבון עסקי. עם זאת, במידה ופתחתם בעבר פרופיל פרטי באינסטגרם שכבר נהנה מקהל עוקבים, אל חשש: תוכלו להפוך את החשבון הנוכחי בכמה קליקים (או נגיעות, בכל זאת – מסך מגע), לחשבון עסקי. אז איך עושים אינסטגרם עסקי?

    • ראשית, יש להוריד את היישומון לסמרטפון שלכם
    • הכינו מראש תמונת פרופיל מתאימה. טיפ: תנו עדיפות ללוגו הקבוע שמייצג אתכם
    • שם הפרופיל המומלץ ביותר הוא שם העסק. במידה והשם תפוס, תוכלו להוסיף תווים נוספים כדוגמת 1, official וכן הלאה
    • חשוב: להוסיף פרטי התקשרות כדוגמת כתובת, מספר טלפון וקישור המייל לתיבת ההודעות של אינסטגרם. המוטיבציה: לשדר אמינות ונגישות כלפי קהל הלקוחות.
    • איך הופכים חשבון פרטי לעסקי? תפריט מרכזי (שלושה פסים לרוחב בחלקה העליון של האפליקציה) – הגדרות – חשבון – הפוך לחשבון מקצועי – עסקי.
    • מכאן? תוכלו לשתף תמונות, לעקוב אחר חשבונות רלוונטים ולהתחיל את העבודה השיווקית על הנכס הדיגיטלי החדש שלכם!
    מדריך לאינסטגרם

    אינסטגרם עסקי

    חשבון עסקי באינסטגרם אל מול חשבון פרטי – מה ההבדל?

    שאלה מצוינת! עם פתיחת החשבון שלכם, תוכלו לבחור בין 2 אפשרויות שונות:

     

    ההבדל המהותי ביותר, הוא כמובן האפשרות שלכם כחשבון עסקי לעשות קידום ממומן. בפועל? אתם מקבלים הרבה יותר מזה! עם כל תמונה שתשתפו, תוכלו לקבל הצצה אל מאחורי הקלעים של הפוסט: מספר החשיפות, צפיות, מידת מעורבות, שיתופים וכן הלאה. מדובר על נתונים משמעותיים, באמצעותם אתם תוכלו להסיק מסקנות, ללמוד ולהשתפר עם כל פוסט שתעלו. המטרה? להגיע לכמה שיותר קהלים רלוונטים, ולדייק את התוכן בהתאם למה שהעוקבים מצפים מכם.

     

    לדוגמא: נניח ואתם חברה שמוכרת סירים. אתם מגלים כי תמונות של דגמי הסירים לא זוכות לכמות יפה של לייקים ותגובות. עם זאת, בעת שאתם מעלים מתכון שניתן להכין בסיר, קהל העוקבים מגיב אחרת: משתמשים רבים שומרים את הפוסט, אחוז החשיפה גבוה וישנן תגובות רבות. אינסטגרם מאפשרת לכם נגישות מלאה לכל הנתונים האלו, כך שתוכלו בהדרגה ללמוד את הקהל שלכם, ולהתאים לו את התוכן שהוא רוצה לקבל.

     

    פתיחת חשבון עסקי באינסטגרם – למי זה בעיקר מתאים?

    התשובה פשוטה למדי: לכולם! לא משנה אם העסק שלכם הוא בית קפה, סטודיו לעיצוב או חברת שיפוצים. האינסטגרם הוא סטנדרט, ובעת שאתם לא נצמדים לסטנדרט, אתם נשארים מאחור. שימו לב: סביר כי קהל היעד שלכם כפי שהוא מוגדר, הוא לא בדיוק הקהל שיגלוש שעות רבות באינסטגרם, ישתף תמונות ויפזר לייקים. עם זאת, הדבר המשמעותי ביותר שאינסטגרם מעניקה לכם, הוא נוכחות ברשת. פרופיל עסקי פעיל תורם לתדמית שלכם ולמידת הרלוונטיות שלכם בעייני המתעניינים!

     

    קידום אינסטגרם עסקי – עד כמה הוא משמעותי?

    עליכם להבין כי עם פתיחת הפרופיל העסקי באינסטגרם, אתם עתידים להיכנס לזירת הפרסום החמה ביותר! במילים פשוטות? אתם לא העסק היחיד שרוצה לקצור את הפירות באמצעות נוכחות באינסטגרם. סביר מאד להניח כי חברות נוספות המציעות שירותים דומים או זהים לשלכם, כבר מפרסמות ברשת החברתית הפופולארית. לכן, קידום הפרופיל שלכם חיוני לטובת חשיפתו לקהל הרלוונטי. ללא קידום הפרופיל? הסיכוי כי אכן תצליחו להשיג לידים איכותיים, איננו גבוה.

     

    קידום באינסטגרם לעסקים בצורה עצמאית – אפשרי?

    טכנית, התשובה חיובית. עם זאת, קידום עצמאי שלכם הוא בפירוש לא הקידום האידיאלי:

    • נדרשת הבנה במערכת הפרסום של האינסטגרם
    • פרסום איכותי נשען על איכות ומידת האסתטיקה של התוכן
    • פרסום באינסטגרם דורש אסטרטגיה שיווקית ודיוק התוכן לקהל היעד
    • פרסום איננו מתחיל ונגמר בשיתוף תמונות. יש לנתח תוצאות של קמפיין ממומן, לתפעל פעילויות בקידום האורגני, לפענח נתוני חשיפה של כל פוסט ולהסיק מסקנות לפוסטים הבאים
    • קידום באינסטגרם דורש התעסקות 24/7! האם באמת יש לכם את הפנאי לטפח את הנכס הדיגיטלי?

     

    סטורי באינסטגרם – לא כזה סיפור!

    לצד הפוסטים "הקלאסים" שתשתפו בפרופיל שלכם, גם יש לכם אפשרות לשתף את העוקבים שלכם ב-STORY. לטובת אלו מכם שלא יודעים מהו ההבדל בין סוגי התכנים, הנה הסבר קצר:

    • כל תמונה שתעלו לפרופיל, מצטרפת לפיד שלכם כך שהיא תהיה זמינה דרך קבע לעוקבים
    • סטורי לעומת זאת, הוא תוכן שאתם משתפים ל-24 שעות בלבד! לאחר מכן? הוא לא יהיה עוד חשוף ולא תהיה כל אפשרות לצפות בו

     

    אפשר לומר כי כל תמונה שמעלים לפיד, היא חלק בסיפור השלם שאתם רוצים לייצר. הסטורי לעומת זאת, הוא תוכן אינטואיטיבי, ספונטני ואקטואלי יותר. למרות שניתן לתכנן גם אסטרטגיית שיתופים לסטורי, התוכן בו נחשב ל"זורם" יותר, פחות מחושב וכזה שנותן לעוקבים את התחושה כי הם חולקים אתכם כעת רגע אמיתי ב-LIVE.

    מדריך להעלאת סטורי

    סטורי באינסטגרם עסקי

    איך מעלים סטורי באינסטגרם? שימו לב:

    • על מנת לשתף את העוקבים שלכם בסטורי, עליכם ללחוץ על תמונת הפרופיל שנמצאת בחלון הראשי (שימו לב כי התמונה תופיע עם +)
    • בשלב זה תוכלו להחליט האם לתעד תמונה בלייב, או לשתף תמונה מאלבום התמונות הקיים שלכם
    • באפשרותכם לשתף גם בסרטון לייב עם לחיצה ממושכת על הלחצן המרכזי (עיגול בצבע לבן)

     

     עיצוב סטורי באינסטגרם – טיפים מעולים

    אל תשכחו לרגע: התוכן המשמעותי ביותר באינסטגרם הוא התוכן החזותי. לכן, כדאי להשקיע בכל פוסט שלכם ולתפוש אותו כאילו והוא ולא פחות מיצירת אומנות. מגוון האפשרויות הקיים באינסטגרם הוא אדיר, כך שכל פוסט שלכם יכול להיות מעוצב בקווים שונים. עם זאת, כן כדאי להיצמד לשפה עיצובית אחידה, כזו שתיצור מסגרת מיתוגית קבועה ונכונה בהתאם לתדמית שאתם רוצים ליצור. אילו אפשרויות קיימות בעיצוב הסטורי?

    • ראשית, ישנה מניפה רחבה של פילטרים התורמים לעיצוב התמונה
    • על מנת לעורר מעורבות, תוכלו לשתף שאלונים וליצור סקרים
    • ישנם שלל גיפים שתוכלו להוסיף
    • הפיצ'ר החם ביותר כעת: הבומרנג
    • תייגו את המקום בו אתם נמצאים להגברת החשיפה

     

    פרסום באינסטגרם – קידום ממומן וקידום אורגני

    באינסטגרם, ממש כמו בפייסבוק, תוכלו לפרסם באמצעות 2 דרכים:

    • פרסום אורגני
    • פרסום ממומן

     

    איך לפרסם באינסטגרם?

    האסטרטגיה האידיאלית היא שילוב מאוזן שבין קידום ממומן ובין קידום אורגני. הסיבה היא שכל אחת מהשיטות משרתת מטרה אחרת. חשוב לדעת: ממש כמו קידום של אתר או של פרופיל פייסבוק, הקידום האורגני אמנם הדרגתי ואיטי יחסית, אך הוא מניב פירות מתוקים במיוחד: קהל עוקבים נאמן ואיכותי.

     

    קידום אורגני באינסטגרם – איך עושים את זה בפועל?

    שימו לב: ישנה נטייה לחשוב כי באינסטגרם הדבר המשמעותי ביותר הוא כמות העוקבים. בפועל, מידת המעורבות בחשבון שלכם – היא זו הקריטית ביותר. במילים אחרות? האיכות מתעלה על הכמות. באמצעות קידום אורגני נכון, תוכלו להפוך את העוקבים שלכם לשותפים פעילים שלכם לדרך! אילו פעולות נכללות בקידום האורגני?

    • צירוף האשטגים מתאימים לכל פוסט. מטרתם: לחשוף את התוכן אל מחוץ לפרופיל והעוקבים שלכם
    • לשתף תמונה עם מלל שיעודד תגובות ושיתופים. לדוגמא: "באיזה צבע אתם הייתם בוחרים?", "תנו שם לתמונה", "איזה מועמד לדעתכם יזכה?" ועוד…
    • לתייג מקומות ומובילי דעת קהל בפוסט! כך, ישנו סיכוי כי התוכן ישותף בחשבונותיהם, ויחשוף אתכם גם לקהל שלהם.

     

    קידום ממומן באינסטגרם – מהי התדירות המתאימה?

    לרוב, קמפיינים של קידום ממומן יהיו אפקטיבים בעת שיש לכם מטרה ברורה. כדוגמא: חשיפת קהלים נרחבים למבצע של כמה ימים, מודעה פרסומית על אירוע מכירות, קמפיין שיפנה לאתר הבית שלכם או על מנת להגדיל את כמות העוקבים בפרופיל. כיום, בעת שמדברים על קמפיינים ממומנים באינסטגרם, מדברים על 2 גישות שונות:

    • הגישה הקלאסית היא פרסום באמצעות תשלום ישיר לאינסטגרם. מדובר על פרסום במערכות של פייסבוק, כך שאם יצא לכם לפרסם קמפיינים בפייסבוק בעבר, מדובר על אותו ממשק. תוכלו להגדיר תקציב, קהל יעד, שעות פרסום וכן הלאה. היתרון: אתם מגדירים את התקציב וגם יכולים לעצור את הקמפיין בכל שלב.
    • גישה נוספת היא פרסום באמצעות מובילי דעת קהל. כך לדוגמא: אם אתם חברה של אופנת נשים, תוכלו לשלם למובילת דעת קהל שתעלה סטורי עם פריט שלכם וקישור לפרופיל העסקי. פוטנציאל החשיפה? גדול מאד. המחיר? לרוב גבוה ומתאים רק לחברות גדולות.

     

    אז למה בעצם ללכת על שיווק באינסטגרם?

    • האינסטגרם הוא עוד נכס דיגיטלי שמייצג אתכם ברשת
    • הדרך שלכם להגיע לעוד קהלים רלוונטים
    • פוטנציאל חשיפה אדיר לקהלים מחוץ לישראל
    • למתחרים שלכם יש אינסטגרם? גם אתם צריכים
    • כל שיתוף שלכם מזכה אתכם בדאטה יקרה! (כמה משתמשים נכנסו לפרופיל, כמה משתמשים נחשפו לפוסט, איך הם הגיעו אליכם, כמה משתמשים שיתפו את הפוסט עם חבריהם וכן הלאה)

     

    גם אתם רוצים לדחוף את העסק שלכם קדימה? תנו לתמונות לספר את הסיפור שלכם! אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו – SWANET, לטובת תיאום פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות! נשמח להציע לכם תכנית שיווקית מותאמת אישית לאינסטגרם – לאופי העסק ולתקציב האישי שלכם. לפרטים נוספים, פנו אלינו היום!

     

     

     

     

     

     

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך