קידום אתר בגוגל

    השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך

    Blog
    Bing Vs. Google – היכן כדאי יותר לקדם את האתר?
    צור קשר
    יונ 06

    קידום אתר בגוגל

    Bing Vs. Google – היכן כדאי יותר לקדם את האתר?

    כתבה – רותם קרמין יוחנן

    Bing Vs. Google – היכן כדאי יותר לקדם את האתר?

    האם לגוגל יש סיבה לחשוש מפני בבינג, על איזה נתח שוק חולש מנוע החיפוש של גוגל בישראל ומדוע בכל זאת ישנם עסקים שעבורם הקידום האורגני בבינג עשוי להשתלם בגדול?

    לפני קצת יותר משני עשורים, אי אז ב-1998, באה לעולם חברת טכנולוגיה חדשה שנוסדה על ידי שני סטודנטים שלמדו באותה עת באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה. החברה הצעירה פיתחה את מנוע החיפוש החכם ביותר והיעיל ביותר שנראה אי פעם: כזה שבאמת סיפק לגולשים את מה שחיפשו וזאת בניגוד למנועי החיפוש השונים שפעלו בתקופה ההיא.

    בשנה הראשונה העבודה על מנוע החיפוש החדש גזלה מסרגיי ברין ולארי פייג', קברניטי החברה, את רוב זמנם. לאור זאת הם החליטו למכור את מנוע החיפוש שפיתחו תמורת מיליון דולר בלבד, לקרן הון-סיכון בשם Excite. למזלם, הקרן סירבה לרכוש את הפיתוח המהפכני ואילו כיום, שוויה של החברה שהקימו מוערך בקרוב ל-300 מיליארד דולרים.

    האם בינג באמת יכולה להתחרות בגוגל?

    ב-2009, יותר מעשור אחרי לידתה של גוגל, השיקה חברת מיקרוסופט מנוע חיפוש משלה, העונה לשם בינג. למרות ההתעניינות העצומה, ההתלהבות הראשונית וקמפיין השיווק האגרסיבי, כיום כבר ברור שהרצון לאיים על ענקית החיפוש המקורית, לא עלה יפה, בלשון המעטה: נכון להיום סך הכול שישה אחוז בלבד מהחיפושים ברשת מבוצעים תוך שימוש במנוע החיפוש של בינג. אמנם 24% מהחיפושים המבוצעים מהדסקטופ מסתמכים על בינג באופן בלעדי, אך עדיין מדובר בשמיים וארץ לעומת הנתונים המרשימים של גוגל, שעדיין שולטת ביד רמה בשוק החיפושים, מצב שלא עתיד להשתנות בעתיד הנראה לעין.

    קידום אורגני על קצה המזלג

    הן מנוע החיפוש של בינג והן מנוע החיפוש של גוגל, משתמשים באלגוריתמים מתקדמים לצורך דירוג תוצאות החיפוש. שני מנועי החיפוש שואפים כמובן לספק לגולש את התוצאות המדויקות ביותר ובכך הלכה למעשה לספק לו את השירות הטוב ביותר. כדי לבצע את ההתאמה המושלמת והמדויקת ביותר בין החיפוש לתוצאותיו, מסתמכים מנועי החיפוש על פרמטרים שונים המעידים על רמת ההתאמה של האתר לשאילתא שהקליד הגולש.

    לפיכך עבודתם של מקדמי האתרים, שמטרת העל שלהם היא לקדם את האתר של הלקוח במעלה רשימת תוצאות החיפוש, מבוססת על התאמת האתר לאותם פרמטרים שהאלגוריתמים מחפשים: ככול שהאתר יענה על יותר פרמטרים, כך הוא יותר "ימצא חן" בעיני מנוע החיפוש. מטבע הדברים, מנועי החיפוש השונים מתבססים על פרמטרים מעט שונים. אך בסופו של דבר שניהם מתיימרים לספק את התוצאות הרלבנטיות ביותר לגולש.

    קידום אתר במעלה רשימת התוצאות של מנוע החיפוש, המבוסס על התאמת האתר לפרמטרים שעליהם מתבסס מנוע החיפוש, נקרא קידום אורגני.

    כמויות חיפושים בישראל ובארצות הברית?

    לפי פרסום רשמי (אתגרים והזדמנויות בפעילות ענקיות האינטרנט בישראל) של מרכז המחקר והמידע של הכנסת (המחלקה לפיתוח תקציבי), נתח השוק של מנוע החיפוש של גוגל עומד בישראל על יותר מ-97% ולעומת זאת נתח השוק של בינג עומד על 1.4% בלבד. ומה בנוגע לחיפושים המבוצעים דרך המובייל? ובכן, לפי אותו דו"ח, כ-99% מהחיפושים דרך המובייל בישראל, מבוצעים בעזרת מנוע החיפוש של גוגל, בארה"ב המספרים קצת שונים בינג תופסת נתח של כ-33% מהשוק, באירופה הממוצע עומד על בין 10-15%, תוכלו לראות מפת נתונים על ידי לחיצה כאן, ממוצע הגילאים של משתמשי בינג הוא בין 55-64 ורובם הורים, ככה שהקהל המבוגר הוא זה שעושה שימוש תדיר יותר – למידע על הגילאים לחצו כאן.

    אז למה בכלל שנשקיע בקידום בבינג?

    כעת הגענו לשאלת השאלות: אם מדובר במנוע חיפוש כה זניח ולא פופולארי, אז למה בכלל שתשקיעו בקידום האתר שלכם בינג? התשובה לשאלה הזו מורכבת מאוד ולמען האמת, יתכן מאוד שאין שום סיבה שתשקיעו בכך משאבים, במיוחד אם אתם מתמקדים בשוק הישראלי בלבד. יחד עם זאת, אם אתם מעוניינים לפנות דווקא לגולשים הגרים בצפון אמריקה, הנוהגים לגלוש מהדסקטופ, יתכן מאוד שההשקעה במנועי חיפוש אחרים תשתלם לכם ובגדול.

    כפי שניתן להבין, על מנת שניתן יהיה להבין אם ישתלם להניע מהלך של קידום אורגני בינג, יש לבחון כל מקרה ומקרה בנפרד. לצורך כך אתם מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישת ייעוץ ללא התחייבות עם המומחים של חברת swanet, המתמחה בשיווק דיגיטלי וקידום בגוגל ו בינג.

     

     

     

     

     

     

     

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      השאר/י פרטים ונציג יחזור אליך